Privatundervisning och läxhjälp i Matematik och Kemi
Läxhjälp i Kungälv – Kemi och mattehjälp
Privatundervisning som hjälper dig att uppnå kunskapsmålen! Jag är legitimerad högstadielärare i Matematik och Kemi med 10 års erfarenhet. Erfarenhet av tidigare läxhjälp i Kungälv med omnejd.
Pris för läxhjälp och privatundervisning
Jag erbjuder läxhjälp i Matte och Kemi till ett marknadsmässigt pris på 650 :- (inkl. moms) / timma. Undervisningen sker i första hand hos Swekaz i Kungälv.
> Första lektionen gratis!
> Lektion i hemmet (Kungälv och nära anslutning) tillkommer 200:-
Undervisningen gäller framför allt högstadiet (Årskurs 7-9), men även på gymnasienivå är möjlig.
Möjlighet finns till RUT-avdrag. Alla priser inklusive moms.
Metodologi i min privatundervisning
Utmärkande är traditionell undervisning med John Deweys inspirerande learning-by-doing i grunden. Därför används pedagogiska hjälpmedel för att underlätta en högre förståelse för framförallt ämnet matematik.
Hänsyn tas till speciella anpassningar i den mån de är ekonomiskt genomförbara. Samt till elevens behov för att underlätta inlärning. Hänsyn tas också till kunskapsmålen och centralt innehåll för respektive årskurs eleven befinner sig i.
Målet är att hjälpa eleven till en måluppfyllelse och eventuellt hjälpa eleven att nå en högre kunskapsnivå.
Ta kontakt med mig för mer information om privatundervisning.
Erfarenhet:
Avslutat 75% tjänst på Kristinedalskolan (Stenungsund), Ma lärare+ mentor, 180814-200817
Santosskolan (Göteborg), 160111-170814, Ma lärare+mentorskap.
Thorildskolan (Kungälv), 110815-160111, Ma/NO/Tk +mentorskap.
Vasaskolan (Göteborg) 20100616 – 20110814, Ma/NO + mentorskap
Privatlärare, 20091106 -20100620, Ma, My Academy AB
Bakgrund:
Jag har 19 års yrkeslivserfarenhet inom den kemiska industri (Eka Chemicals AB/Akzo Nobel i Bohus). Innan dess genomgick jag forskarstudier på Göteborgs Universitet och erhöll en Fil Licenciat Examen 1987.
Genom korta lärarprogrammet (90 poäng) 2007-2009 och Lärarutbildning i Matematik (60 poäng) var lärarutbildningen klar 2010.
För att utöka mina pedagogiska kunskaper och grepp gick jag 2011-10-18 kursen ”Att handleda pedagoger” av John Steinberg i Stockholm. I skolans regi har jag fått Skolverkets obligatoriska utbildningar som Matematiklyftet och Läslyftet.
Jag uppfattas av mina vänner och kollegor som ambitiös och noggrann. Dessutom har jag för vana att vara serviceinriktad och är en stabil, grundlig och tämligen avspänd person som går att lita på. Jag har stort tålamod och har behov av att kunna få lära andra det jag kan. Jag har fått mycket beröm av mina lärarkollegor att vara pedagogisk och tydlig inför eleverna. Det är viktigt att arbeta med elevens självförtroende, vilket är en av de viktigaste nycklarna för att eleven lättare skall lyckas. Att ha en bra relation med eleven underlättar att lättare kunna nå eleven som i sin tur lättare kan ta till sig kunskaper.
Det är viktigt att arbeta strukturerat och sätta eleven i fokus. Det är viktigt att lyssna till såväl elever som föräldrar och följa gemensamma beslut. Jag är uppriktig, lojal och trivs bäst i sällskap där humor är en del av vardagen. Jag tycker mycket om att arbeta tillsammans med ungdomar för de har så mycket glädje att ge.
Vanliga frågor om läxhjälp
Svaret är ja, men de som vi rekommenderar hjälp från en privatlärare, är de som inte uppnår kunskapsmålen enligt det centrala innehållet, i detta fallet matematik.
Det kan också vara så att man precis klarar kunskapsmålen med mycket möda och där skolmiljön gör det svårare att få lugn och ro. Tidspress hos läraren kan skapa stress hos eleven och därmed minskad möjlighet att fokusera, koncentrera sig och därmed kunna prestera. Då kan det vara väldigt bra att få extra hjälp i den lugna och trygga hemma miljön eller i en mindre passande lokal.
Svaret är ja, men det som oftast ger de bästa resultaten är någon som har erfarenhet av undervisning och helst har lärarlegitimation i ämnet. Läraren skall ha goda ämneskunskaper och en bra pedagogik. De behöver även matcha på det personliga planet med eleven.
En bra lärare tar hänsyn till elevens behov för att underlätta inlärningen. Ibland används passande pedagogiska hjälpmedel och anpassningar, för att underlätta att nå en bättre förståelse och kunskap. Det är viktigt att läraren försöker ta hänsyn till eventuella nödvändiga anpassningar och då inom rimliga gränser och vad läraren anses klara av.
Nej, vi fokuserar även på långsiktiga resultat. Vi hjälper eleven att bli självständig inför framtida studier. Detta gör att vi genom att lära ut riktigt bra studieplanering, studieteknik kan öka motivationen samt självförtroendet och att förbättra ämnesförståelsen.
Recensioner
Inga recensioner ännu.